سرکنسول قزاقستان در استان گلستان گفت: زمینه های مناسبی برای فعالیت تجار خراسان شمالی در این کشور وجود دارد و از سرمایه گذاران خراسانی حمایت می‌کنیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی  ایربول احمداف درنشست با برخی از تجار خراسان شمالی که در محل  اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد برگزار شد،  اظهار داشت: امسال هیاتی از این استان به قزاقستان سفر کرد و بسیار خوشحالم که در این سفر بحث خواهرخواندگی بین شهر بجنورد و آلماتی مطرح شد که این موضوع در آینده پیگیری می شود.

وی افزود: از نامگذاری خیابان و میدانی به نام بجنورد در آلماتی و بالعکس در راستای خواهرخواندگی ۲ شهر استقبال می کنیم.

سرکنسول جمهوری قزاقستان در استان گلستان گفت: مردم ۲ کشور با ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی همدیگر آشنا هستند و این باعث توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی می شود.

وی ادامه داد: شهر آلماتی در گذشته پایتخت کشور قزاقستان بوده و از لحاظ جمعیت و پتانسیل های اقتصادی دارای ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری است و از سرمایه گذاران ایرانی استقبال می کنیم.

احمداف بیان کرد: کشور قزاقستان از بزرگترین جمهوری های شوروی سابق در زمینه تولیدات کشاورزی و دامپروری مانند غلات و گوشت است، ضمن اینکه در تولید مصالح ساختمانی نیز این کشور زمینه های زیادی برای سرمایه گذاری دارد.

وی افزود: اولین سفر دیپلماتیک خود در کشور ایران را از شهر بجنورد آغاز کردم و در بازدید از بخش های مختلف این شهر با ظرفیت های متنوع آشنا شدم.

وی خاطرنشان کرد: بخش کنسولی قزاقستان در شهرهای گرگان و تهران روادید لازم را صادر می کند و سرمایه گذاران ایرانی با داشتن دعوت نامه به راحتی می توانند ویزای ورود به این کشور را دریافت کنند.

سرکنسول قزاقستان در استان گلستان خاطرنشان کرد: برای عقد قراردادها در زمینه تفاهم نامه های امضا شده میان اتاق بازرگانی خراسان شمالی با کشور قزاقستان پیگیری ها را انجام خواهیم داد تا ارتباطات میان دو کشور بیش از پیش قوی تر و توسعه یافته شود. لازم است :در پایان این نشست رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی به همراه سرکنسول قراقستان از کارخانه بجنورد پلاستیک بجنورد و شرکت سبک سازان شرق بازدید کردند