رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی به آمادگی اتاق بازرگانی در راستای حمایت از هنرمندان  صنایع دستی استان به منظور شناسایی و معرفی محصولات به بازار های هدف اشاره کرد و خواستار حمایت متولیان ذی ربط در این خصوص شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی،سعید پورآبادی در آیین افتتاح نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی شهرستان راز و جرگلان    از صنایع دستی هر  کشوری به عنوان نشان هویت آن کشور یاد کرد وبه مناطق بکر طبیعی و گردشگری استان به ویژه در مناطق محروم اشاره کرد .

وی اظهار داشت:  استعدادهای بالقوه در تمام حوزه ها منجمله گردشگری و صنایع دستی در استان وجود دارد که تاکنون ناشناخته مانده است‌.

وی برپایی نمایشگاه های صنایع دستی را قدمی بزرگ برای معرفی تولیدات صنایع دستی استان دانست که منجر به فروش محصولات و درآمد زایی می شود.

پورآبادی بر تقویت و ارتقای صنایع دستی استان از لحاظ کیفیت محصولات  ،عرضه متناسب با بازار هدف،نو آوری ،اشتغال و رقابتی بودن تاکید کرد.

وی حمایت از هنرمندان صنایع دستی را یک ضرورت برشمرد و خواستار حمایت متولیان امر از هنرمندان صنایع دستی شد.

رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی همچنین به مشکلات پیش روی هنرمندان صنایع دستی استان اشاره کرد  مشکل بیمه را از جمله مشکلات اصلی هنرمندان صنایع دستی استان ذکر کرد. وی به آمادگی اتاق بازرگانی در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان به منظور شناسایی بازار های هدف جهت معرفی و فروش محصولات اشاره کرد‌ و یاد آور شد:تاکنون در این زمینه جلسات متعدد با بافندگان فرش و رییس مرکز ملی فرش ایران در راستای تسهیل مشکلات این قشر برگزار شده است‌.