رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی نقش شورای شهر  را در توسعه و آبادانی استان بسیار موثر دانست و از آمادگی اتاق بازرگانی برای تعاملات بیشتر با اعضای شورای شهر در برنامه های توسعه شهری، اقتصادی و تجاری خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی، سعید پورآبادی در دیدار با رئیس و اعضای شورای شهر بجنورد که در محل اتاق بازرگانی برگزار شد،  همراهی و تعاملات بیش از پیش اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی استان با شورای شهر را در بخش های مختلف توسعه شهری بسیار موثر دانست و بر همکاری و تعاملات دوسویه تاکید کرد.

وی به تشریح گزارش مختصری از اهم دستاوردهای هیات تجاری اتاق بازرگانی خراسان شمالی در سفر به قزاقستان اشاره کرد و گفت: سفر هیات تجاری استان به قزاقستان منجر به امضای چهار تفاهم نامه علمی، تجاری ، گردشگری و کشاورزی با استانداری آلماتی این کشور شد.

وی یکی از دستاوردهای هیات تجاری اتاق بازرگانی خراسان شمالی به قزاقستان را انعقاد تفاهم‌نامه اولیه خواهرخواندگی بجنورد و آلماتی قزاقستان  عنوان کرد و افزود: پیشنهاد خواهرخواندگی بجنورد به معاون استاندار استان آلماتی داده شد و مقرر شد تا با سفر شهردار بجنورد به این شهر سند نهایی امضا شود.

پورآبادی با بیان اینکه خواهرخواندگی در زمینه تحکیم مناسبات اقتصاد بین کشورها نقش به سزایی دارد، افزود: این فرآیند تبادل دانش و اطلاعات و تجارب، گسترش سرمایه گذاری و صنعت گردشگری در شهرها و اجرای پروژه های مشترک را به همراه دارد خواستار همراهی شورای شهر و شهرداری بجنورد در این زمینه شد.

وی از جمله دستاوردهای این هیات تجاری را برگزاری آیین نوروزگاه سال ۱۴۰۱ در خراسان شمالی با حضور میهمانان قزاقستانی، ۱۰ هکتار زمین به استان خراسان شمالی در استان آلماتی واگذار شد به منظور ایجاد مرکز نمایشگاهی، فروشگاهی، هایپر مارکت و سردخانه به کشور جمهوری اسلامی ایران با مرکزیت خراسان شمالی،  حمایت از کشت فراسرزمینی خراسان شمالی در قزاقستان، سرمایه گذاری  به منظور ایجاد مرکز تخصصی پزشکی در استان آلماتی ،جذب سرمایه گذاران ایرانی در حمایت از واحد تولیدی واکسن کرونا در استان آلماتی، ایجاد دفتر پژوهش و آموزش با رویکرد کشاورزی در استان آلماتی، اختصاص دفتر پژوهش در دانشگاه آلماتی در زمینه توسعه و پژوهش کشاورزی بین دو استان خراسان شمالی و آلماتی، اختصاص دفتر در شهرداری آلماتی به خراسان شمالی و اختصاص یک دفتر برای تجار قزاقستانی در اتاق بازرگانی خراسان شمالی و ایجاد واحد تولید شیرینی و شکلات در قزاقستان عنوان کرد.

وی‌ همچنین اختصاص زمین به یکی از تجار استان خراسان شمالی در استان آکتائو در کشور قزاقستان به منظور تولید بتن سبک، سرمایه گذاری در زمینه ایجاد خط تولید لبنیات در کشور قزاقستان ،ارسال الکترود به استان آلماتی و تامین نهاده های دامی از استان آلماتی برای خراسان شمالی از دیگر دستاوردهای هیات تجاری اتاق بازرگانی خراسان شمالی به قزاقستان ذکر کرد. در ادامه جمشید عین بیگی، رییس شورای شهر بجنورد  از دستاوردهای بسیار بزرگ هیات تجاری اتاق بازرگانی خراسان شمالی به قزاقستان قدردانی کرد و از اعلام آمادگی شورای شهر بجنورد در مسیر تحول درحوزه اقتصادی و تجاری همراه اتاق بازرگانی استان خبر داد.