رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: طبق تفاهم نامه ویدئو کنفرانسی با طرف مقابل در کشور قزاقستان مقرر شد تا نمایشگاه دائمی محصولات این استان در« آلماتی» دایر شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی ، سعید پورآبادی با اعلام این مطلب  اظهار داشت: بر اساس این تفاهم نامه ۲ هکتار زمین به صورت رایگان از طرف کشور قزاقستان در اختیار اتاق بازرگانی خراسان شمالی قرار می گیرد تا نمایشگاهی از محصولات استان در این محل دایر شود.

وی تصریح کرد: همین متراژ از زمین نیز در بجنورد مرکز خراسان شمالی در اختیار کشور قزاقستان قرار می گیرد و طرف مقابل نیز نمایشگاهی با همین محوریت دایر می کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی افزود: ایجاد نمایشگاه دائمی تولیدات و محصولات استان در قزاقستان به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای توسعه مبادلات تجاری به ویژه صادرات استان به این کشور بزودی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: محصولات پتروشیمی، باغی و کشاورزی، فرآورده های معدنی، گردشگری و صنایع دستی از مهمترین پتانسیل هایی است که قابل عرضه در قزاقستان است و این نمایشگاه می تواند دروازه ورود اقتصاد خراسان شمالی به آسیای مرکزی باشد.

پورآبادی در ادامه عنوان کرد: بزودی هیاتی تجاری متشکل از شرکت‌های توانمند در حوزه صادرات، تجار و بازرگانان و واحدهای تولیدی خراسان شمالی به کشور قزاقستان سفر می کند و راهکار تمامی این ظرفیت ها با این کشور مهم و تاثیرگذار رایزنی خواهد شد. وی گفت: دیدار با تجار، بازرگانان و مسوولان اتاق بازرگانی قزاقستان، دیدار با مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، بازدید از حوزه های تخصصی بخش کشاورزی، صنعت ساختمان و لجستیک قزاقستان از جمله این برنامه ها است