دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی مطرح کرد؛

دستاوردهای شورا در بهار امسال/ از حل برخی مشکلات تولیدکنندگان تا نوسازی ناوگان حمل و نقل

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی خراسان شمالی؛ سعید پورآبادی، دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی به تشریح دستاوردهای این شورا در ۳ ماه نخست سال جاری پرداخت و اظهار کرد: طی بهار ۱۴۰۰ سه  جلسه با هدف تسهیل سرمایه گذاری، رفع مشکلات واحدهای صعتی، افزایش سودآوری تولیدات با فرآوری کالاها در استان و… برگزار شد که دستاوردهای مهمی را به وجود آورد.

وی افزود: در یکی از جلسات مقرر شد تا شهرک های صنعتی استان کمبودهای خراسان شمالی در زیرساخت های تولید را احصا کرده و همراه با راه کارهای عملی به دبیرخانه شورا ارسال کنند.

پورآبادی بیان داشت: با این تصمیم مشکلات شهرک های صنعتی در ۴ حوزه آب، برق، فیبر نوری و راه سازی احصا شد؛ به این ترتیب پس از پیگیری های متعدد از سازمان برنامه و بودجه استان، مقرر شد این نهاد هزینه بخشی از فیبرنوری مورد نیاز شهرک های صنعتی را تقبل کند.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی در ادامه خام فروشی را یکی از مشکلات اساسی صنعت استان دانست و گفت: برای رفع این مشکل نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم.

وی افزود: برای رفع این مشکل تعدادی از فعالان اقتصادی در حوزه ی معدن معرفی شدند و در حوزه ی بهره وری برخی از معادن استان اقدام کردند . 

پورآبادی بازدید میدانی از واحدهای تولیدی بدهکار به بانک ها برای رفع مشکلات آنان را دیگر اقدام انجام شده در بهار سال جاری عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات این حوزه در شهرستان های شیروان، فاروج و اسفراین است.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی تصریح کرد: پس از بازدید از واحدهای دارای مشکل مقرر شد تا امهال صورت گرفته و مشکل واحدهای تولیدی رفع شود.

وی بررسی شعار سال در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای را دیگر اقدام انجام شده برشمرد و گفت:فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان شمالی یکی از مشکلات استان است لذا بنا شد موضوع قیمت خودروها بصورت فراخوان در اختیار انجمن ها قرار گیرد تا موضوع نوسازی محقق شود. پورآبادی در انتها بیان داشت: با این تصمیم تعداد ۵۰ نفر از متقاضیان انجمن ها جهت  ثبت سفارش و اقدامات نوسازی ناوگان حمل و نقل اعلام آمادگی کردند