رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه در دوران همه گیری بیماری کرونا گردشگری سلامت می تواند نسخه شفابخش صنعت گردشگری باشد گفت: خراسان شمالی در سال های اخیر با تکمیل و تقویت بخشی از زیرساخت های حوزه گردشگری و درمان، اکنون آماده میزبانی از گردشگران خارجی و همچنین توریست درمانی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد، سعید پورآبادی در دیدار با یک سرمایه گذار عراقی فعال در حوزه توریسم درمانی، با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای قوی و خوشنام در زمینه پیشرفت های پزشکی است افزود: مراکز درمانی پیشرفته، کادر درمانی متعهد و پزشکان ماهر و با تجربه ایرانی از ویژگی های برجسته ای است که می تواند باعث تقویت حوزه گردشگری سلامت ایران با کشورهای همسایه شود.

وی با تاکید بر تقویت همکاری های مشترک با کشور عراق در حوزه توریسم سلامت اظهار داشت: همه گیری بیماری کرونا اگرچه باعث ضرر و زیان های زیادی به صنعت گردشگری در اقصی نقاط جهان شده است اما یکی از راه های حل این مسئله، استفاده از ظرفیت توریست درمانی است.

پورآبادی با بیان اینکه پتانسیل های فرهنگی موجود در استان در توسعه توریسم سلامت نقش بسزایی دارد گفت: معرفی آداب و رسوم این منطقه و همچنین آگاهی از امکانات و چگونگی ارائه خدمات و هزینه های درمانی در استان می تواند خراسان شمالی را یکی از مقاصد مهم توریست های درمانی و گردشگری سلامت از کشور عراق تبدیل کند.

رییس اتاق بازرگانی بجنورد مناظر زیبا، آب و هوای مناسب و محصولات ارگانیک با کیفیت خراسان شمالی را از جاذبه های دیگر استان برای جذب گردشگر درمانی برشمرد و افزود: اتاق بازرگانی بجنورد آمادگی راه اندازی و تجهیز دفتر استان درکشور عراق به منظور معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان در حوزه گردشگری سلامت را دارد. وی تصریح کرد: در راستای تسریع بخشیدن به رونق بخش گردشگری سلامت، پیگیر راه اندازی پروازهای خارجی و علی الخصوص پرواز مستقیم نجف به بجنورد و بالعکس از مسئولین استانی و کشوری خواهیم بود