رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت های تجاری مشترک عراق و خراسان شمالی خواستار گسترش این روابط شد و گفت: آمادگی داریم تا ضمن صادرات محصولات کشاورزی و ساختمانی به عراق از گردشگران این کشور برای بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان میزبانی کنیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، سعید پورآبادی در نشست با یک هیات تجاری از عراق که در محل اتاق بازرگانی بجنورد برگزار شد با ابراز علاقمندی تولیدکنندگان و تجار استان برای حضور در این کشور تصریح کرد: بازار عراق همواره یک مقصد تجاری مناسب برای محصولات و کالاهای تولیدی استان به شمار می رود و بر همین اساس علاقه مند به افزایش سطح  تعامل و تحکیم روابط اقتصادی و تجاری با عراق هستیم.

وی بر اعزام و پذیرش هیات های تجاری دو طرف را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: آماده برگزاری نمایشگاه ها و وبینارهای تخصصی برای بررسی ظرفیت ها و پتانسیل های مشترک در زمینه صادرات محصولات ساختمانی، کشاورزی و گردشگری هستیم.

رییس اتاق بازرگانی بجنورد، سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی استان را از مناسب ترین زمینه های حضور سرمایه گذاران عراقی در خراسان شمالی دانست و افزود: کشاورزی و گردشگری دو راهبرد اصلی است که می توان آنها را مبنایی برای گسترش همکاری های مشترک قرار داد.

وی در ادامه ظرفیت های استان در بحث گردشگری را مورد اشاره قرار داد و گفت: وجود مناطق بکر و جاذبه های طبیعی و تاریخی استان قابلیت آن را دارد تا پذیرای گردشگران عراقی باشد.

پورآبادی همچنین از آمادگی اتاق خراسان شمالی برای استقرار دفتر این اتاق در بغداد برای آسان سازی و تسهیل امور بازرگانان و تولیدکنندگان استان خبر داد و یادآور شد این مسئله می تواند به صورت متقابل نیز توسط اتاق بازرگانی عراق صورت پذیرد.