نشست شورای تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی با حضور جواد اسلامی دبیر کل شورای تخصصی بسیج،علی درویش مسئول بسیج اتاق ایران،رسول نکوییان رییس بسیج اصناف،تجار و فعالان اقتصادی استان خراسان شمالی و اعضای هیأت رییسه اتاق بجنورد صبح روز یکشنبه ۹خرداد ماه در محل سالن جلسات اتاق بجنورد برگزار شد.
دراین نشست ابتدا اشکان کاویانی، عضو هیات رییسه و رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بجنورد با قدردانی از حضور این عزیزان به برخی از اقدامات اتاق بجنورد در بخش های مختلف منجمله فعالیت کمیسیون ها پرداخت.
وی نقش و جایگاه بسیج را در تسهیل گری وحل مشکلات اقتصادی کشور موثر دانست.
در ادامه رسول نکوییان ،رییس بسیج اصناف و فعالان اقتصادی استان خراسان شمالی با عرض خیر مقدم و تقدیر و تشکر از اعضای هیئت رییسه اتاق بازرگانی بجنورد از تشکیل چنین نشست صمیمی اظهار امیدواری کرد با افتتاح دفتر تخصصی بسیج تجار و فعالان اقتصادی وحضور فعال وبیش از پیش طرفین در برنامه ها بتوانیم گام های موثری برای پیشبرد اهداف به خصوص فرمایشات رهبری در بخش تولید که جزو اولویت‌های های کاری و برنامه ای بسیج در سال ۱۴۰۰ است برداریم.
جواد اسلامی دبیر کل شورای بسیج نیز ازجمله مهمترین اهداف برگزاری چنین جلسات و دیدارها در اتاق های بازرگانی استان ها را تشریح فعالیت های بسیج،دیدار چهره به چهره و افزایش اطلاعات و تجربیات طرفین عنوان کرد.
او اشاره ای به فرارسیدن ایام ۱۴و۱۵خرداد سالگرد ارتحال امام خمینی ره و قیام خونین ۱۵ خرداد و به حرکت عظیم امام خمینی در اسلامی کردن ایران و کشورهای اسلامی اشاره کرد.
اسلامی به جهش فوق العاده ایران در جهان در بحث ساختارهای نظامی،علمی،فرهنگی و پزشکی و… پرداخت و نقش اتاق های بازرگانی را در این خصوص بسیار موثر و نقش آفرین دانست.
وی افزود: چرا که امروزه در جهان در جنگ اقتصادی هستیم وبسیج با این دیدگاه وارد این عرصه شده که در جنگ اقتصادی بلندگویی قوی در کنار اتاق های بازرگانی باشد.
دبیر کل شورای تخصصی بسیج اظهار داشت: دیدگاه ما در بحث راه اندازی دفاتر بسیج پایگاه مقاومت بسیج نیست بلکه اتاق های بازرگانی استان ها یک پایگاه اقتصادی شورای تخصصی بسیج است .
وی هدف از تشکیل شورای تخصصی بسیج خاصه فعالان اقتصادی را رسیدگی و بررسی معضلات و مشکلات قانونی واحدهای تولیدی وتجار ذکر کرد.
علی درویش،مسئول بسیج اتاق ایران نیز به نامگذاری شعار سال بر اساس فرمایشات رهبری به نام سال تولید،پشتیبانی ها ومانع زدایی ها اشاره کرد و برای عبور از مشکلات اقتصادی کشور به بیانات رهبری نیزاشاره کرد که چنین فرمودند اولین گام برای تحقق شعار سال امسال و خروج از بن بست اقتصادی کشور وحضور حداکثری در انتخابات وانتخاب رییس جمهور اصلح است که نگاه و نگرش او به اقتصاد همان نگاه رهبر انقلاب است.
وی افزود: امیدواریم با اتحاد و همدلی تجار ،تولیدکنندگان و بسیجیان مشکلات تولید در کشور حل شود .